środa, 23 stycznia 2013

Tapetowanie

Witam, kolejnym zagadnieniem jakim się zajmę jest tapetowanie. Jest to metoda na ozdobę ścian, która powraca do naszych gustów po dłuższej przerwie. Oczywiście jak w poprzednich tematach, wszystko omówię krok po kroku. na początek filmik instruktażowy:  

   Na samym początku usuwamy stare  tapety i uzupełniamy jakieś ewentualne dziury, których nie chcielibyśmy pod tapetą(mozemy to zrobić gotową w wiaderku gładzią a przy większych tynkiem Mp75). Jeśli tapeta schodzi ciężko, nawilżamy ją wodą ciepłą. Osłony z gniazdek(bez wyciągania gniazdka lub włącznika, o ile to możliwe), następnie listwy przypodłogowe(jeśli listwy są przymocowane na stałe, możemy ograniczyć się do dokładnego zabezpieczenia ich taśmą malarską), pamiętajmy o zabezpieczeniu drzwi i okien taśmą a jak kto woli folią. Trochę wbrew temu co widzieliśmy na filmie, polecam najpierw dzień wcześniej przygotować naszą ścianę pod tapetę gruntem pod tynk. Już tłumacze, ze względu na różny rodzaj tapet  a także podłoże, które może być bardzo chłonne, gruntujemy specjalnym środkiem gruntującym pod tynk.  

   Przystępujemy do prac. Niezbędne narzędzia do tapetowania zamieszczam poniżej;
                        

      Przystępując do prac ściany najlepiej jest przemalować klejem na raz cienką warstwą ale dokładnie. To spowoduje lepsza przyczepność i wolniejsze schnięcie kleju. Następnie mierzymy ścianę by wyznaczyć środek i rysujemy delikatną pionową linie ołówkiem stolarskim i mamy już punkt odniesienia.
      Smarujemy klejem pierwszy pas na ścianie(ja robię to wałkiem bo zostaje więcej kleju ale dla wygodnych można też pędzlem ), warto pamiętać o końcach przy suficie czy podłodze. Na stole mierniczym odmierzamy dlugość  sciany i wycinamy nożem do tapet pierwszy pas.
      Tak przygotowany odcinek tapety naklejamy od góry do dołu(tapety nie smarujemy klejem). Na tak przyklejonym odcinku nie używamy niczego metalowego, pozostawia to metaliczny ślad. Używamy wałka gumowego do tapet. Nim wałkujemy od środka tapety po jej brzegi.
      Kolej na następny! Przy łączeniach tapet używamy krótkiego wałka w celu dobrego połączenia ich. Gdy mamy ścianę skończoną, przystępujemy do odcięcia tapety przy podłodze. Koncentracja i skupienie pozwoli na dokładne odcięcie np. przy listwach.
     

47 komentarzy:

  1. Ja do tapetowania wolę wziąć jakąś ekipę, która to zrobi szybko i dobrze:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Tapetowanie to ciężka przeprawa :P Sam się nie podejmę takiej roboty

    OdpowiedzUsuń
  3. Uhh tapetowanie to mordęga

    OdpowiedzUsuń
  4. Poradnik na pewno ciekawy, ale nie jestem pewny czy powinienem brać się za tapetowanie nie mając o tym większego pojęcia

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja raz sam się wziąłem za tapetowanie i mówiąc szczerze wyszło słabo mimo, że się bardzo starałem

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo dobry wpis, ale zgadzam się z przedmówcami, tapetowanie nie jest proste:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja niestety nie mam do tego nerwów, musiałam nająć fachowca ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja w sierpniu tapetowałem, powiem szczerze, w tym roku i przy tych upałach to katorga, nie wyobrażam sobie robić czegoś podobnego nigdy więcej, zsuwające się paski, człowiek cały uklejony, fakt faktem kasa za robociznę w kieszeni, ale nie wiem czy była warta ta oszczędność, bo juz planuje te tapete wymienić

    OdpowiedzUsuń
  9. Jak ja niecierpie tapetowania :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Na internecie jest pełno poradników jak kłaść tapetę ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. No i dzięki Tobie poradziłem sobie! ;) Dzięki wielkie!

    OdpowiedzUsuń
  12. ja wolę to osobiście zostawić fachowcom, bo ani czasu ani doświadczenia :)

    OdpowiedzUsuń
  13. dzieki za poradnik, na pewno sie przyda kiedys :)

    OdpowiedzUsuń
  14. a ja się wezmę chyba w przyszłym miesiącu więc dzieki za rady :)

    OdpowiedzUsuń
  15. ja w ogole nie mam tapet w domu i nie zamierzam :)

    OdpowiedzUsuń
  16. ja nawet bym nie miał czasu samemu tapetować :)

    OdpowiedzUsuń
  17. niestety ale też mi brakuje czasu, dlatego wynajmuję zawsze osoby do tego, ale wpis fajny :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja próbowałem sam, czas nawet mam, ale takie nie równe ściany, że bardzo trudno jest to samemu dobrze zrobić ;/



    mieszkania kraków

    OdpowiedzUsuń
  19. Wcale nie :] Wystarczy trochę wprawy, za drugim razem pójdzie Ci o wiele lepiej !


    Serwis klimatyzacji

    OdpowiedzUsuń
  20. Dzięki za artykuł, bardzo mi się przydał, a strasznie się obawiałam tego tapetowania :]


    http://luksusoweprojekty.pl/

    OdpowiedzUsuń
  21. Czas mija, ale tapetowanie w dalszym ciągu jest bardzo dobrym pomysłem na szybkie upiększenie mieszkania.


    http://www.kolektory.biz/

    OdpowiedzUsuń
  22. W dzisiejszych czasach jeszcze ktoś tapetuje ściany ? :] Wydaję mi się że to trochę przestarzałe..


    zbiornik na wode

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nie do końca. Np. częsta przypadłość w dużych miastach, to odświeżenie stylu retro. Sam robię dużo takich robót. I jak najbardziej słuszne myślenie. Tapety ucierpiały trochę przez kicz. Mnóstwo tapet, nie do końca ładne.

      Usuń
    2. Niestety nie do końca. Np. częsta przypadłość w dużych miastach, to odświeżenie stylu retro. Sam robię dużo takich robót. I jak najbardziej słuszne myślenie. Tapety ucierpiały trochę przez kicz. Mnóstwo tapet, nie do końca ładne.

      Usuń
  23. Zna ktoś jakiegoś sprawdzonego fachowca w okolicach Lublina ?

    OdpowiedzUsuń
  24. Właśnie ja ostatnio probowałem sam położyć tapetę i nie wyszło to super :/

    __________________
    elektronika hurtownia

    OdpowiedzUsuń
  25. My z kolei wytapetowaliśmy cały pokój synka :] Osobiście dla mnie takie tapety to przesada.


    szyba dwukomorowa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgodnie z nickiem tapeta nie straszna panu :)

      Usuń
    2. Zgodnie z nickiem tapeta nie straszna panu :)

      Usuń
  26. Jakiego kleju używałeś, jeśli pamiętasz ?

    OdpowiedzUsuń
  27. http://ogarnieci.pl/10786,Kleje-do-tapet.html

    OdpowiedzUsuń
  28. Wiecie może ile kosztuje wynajęcie kogoś do tej pracy ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szanujący się fachowiec powie 30 zł/m² za papier i do 45 za winyl. Szklana w zależności jaka, od 25 do 50 nawet

      Usuń
  29. Na prawdę super blog! Niedługo będę robił generalny remont w swoim mieszkaniu i na pewno wiele razu tutaj zajrzę :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Jest to rzeczywiście czasochłonna czynność, ale satysfakcja po jej wykonaniu jest nie do opisania.

    OdpowiedzUsuń
  31. Satysfakcja będzie naprawde duża jak takie coś się zrobi.
    ___
    Biuro Warszawa
    Szeligowska 32c/Lok 50
    01-320 Warszawa
    Tel 507-140-431
    Email biuro@dab.waw.pl

    OdpowiedzUsuń
  32. Jak widać, tapetowanie nie jest tak trudne, jak mogłoby się wydawać!

    OdpowiedzUsuń
  33. Ten wątek w stu procentach jest bardzo ciekawy.To dobrze że takie wątki istnieją.

    OdpowiedzUsuń
  34. Wielu osobom wydaje się, że remont to taka łatwa i przyjemna sprawa, ale niestety wcale tak nie jest. Trzeba ogarnąć wiele rzeczy i wszystkim się zająć, dlatego ja polecam poszukać sobie dobrych fachowców, jeśli efekt ma być imponujący.

    OdpowiedzUsuń
  35. oj nie lubię tapetować, ale za to efekty wynagradzają zmęczenie

    OdpowiedzUsuń
  36. Dla mnie czarna magia :) nie do ogarnięcia. Na szczęście mój mąż daje radę z takimi pracami i wręcz idzie mu to całkiem nieźle. I tapety i fototapety www.fototapety24.net te drugie ładniej na ścianie wyglądają i większy wybór? nie masz wzorów a możesz każde zdjęcie praktycznie sobie w formie tapety zamówić.

    OdpowiedzUsuń
  37. jak się wie jak do tematu podejść to wcale nie jest takie trudne. na stronie https://www.dekowizja.pl/fototapety/do-kuchni można wyczytać w kwestii fototapet jak je prawidłowo kleić. ponadto jest to też sklep z fototapetami, myślę że przyda wam się ten namiar

    OdpowiedzUsuń
  38. Moim zdaniem przy tapetowaniu najważniejsze to wybrać dobry klej do tapet, to najlepszy sposób żeby wszystko się elegancko trzymało.

    OdpowiedzUsuń
  39. Kładzenie tapety to zdecydowanie moja ulubiona czynność podczas remontu ;-)

    OdpowiedzUsuń